[TOEC] Logchecking i SAC

SM3WMV Mikael sm3wmv at hotmail.com
Mon Sep 25 12:24:54 EDT 2006

Hejsan!

Nu har jag några frågor angående logchecking i SAC. Hur fungerar det
egentligen med unique qsos? När jag nu körde testen låg jag och matade
jänkare på kvällen och en bit in på natten. Eftersom det garanterat bara var
jag, 7s2e, oh8x och oh8l som kunde köra dem blev det VÄLDIGT många #1 i min
logg. Om de nu inte kör någon annan och inte skickar in logg, vad händer då
med mitt QSO? Körde en jäkla massa som ropade in "youre number 1 in
virginia, name is bob" och de fanns inte heller med i super check partial...

Sedan är det här en anledning till att vara bitter...

Call               QSOs Mults   hr      Score Club
All SOAB HP
OH2BH(OH2UA)      1484   215    24    734,870 CCF
SJ2W(SM3WMV)      1715   177    24    722,514 WWYC

//Micke (SM3WMV // SM3W // SJ3A)