[TOEC] RDXC & XV9SW

Rolf T Salme rolf.salme at telia.com
Wed Mar 21 22:03:59 EST 2007

                   Russian DX Contest

Call: XV9SW
Operator(s): SM5MX
Station: XV9SW

Class: SOSB/15 LP
QTH: Hanoi
Operating Time (hrs): 13

  160:
   80:
   40:
   20:
   15:  370     0        50        57
   10:
Total:  370     0        50        57  Total Score = 278,093

Club: Top of Europe Contesters

Comments:

När vi i SM talar om elstörningar o dyl, säger jag bara Rooger Mooore!
Eller i varje fall HANOI. Det är faktiskt ett otroligt sprakande och
brusande i luften här p g a bristfälliga elinstallationer m m. I
praktiken är 21 MHz det minst okörbara bandet, alltså är bandvalet
ganska lätt.

Jag hade en del strul när det gällde att få till en korrekt Cabrillo-
fil från TR-Log, men jag fick god hjälp på TR-forumet och många bra
synpunkter från Ingemar, SM5AJV.

Hursomhelst, en mycket trevlig test med otroligt fina
kringarrangemang!

I maj drar jag vidare till Mongoliet, men inga radioplaner än.

73,
Rolf
SM5MX, XV9SW