[TOEC] CQWW CW SM5MX SOSB/160 LP

Rolf Salme sm5mx at yahoo.com
Thu Nov 29 04:37:00 EST 2007

Det var värst vad det var tyst på TOEC-reflektorn
efter året största contest-fest! Här är i alla fall
mitt bidrag:

      CQ Worldwide DX Contest, CW

Call: SM5MX
Operator(s): SM5MX
Station: SM5MX

Class: SOSB/160 LP
QTH: Tyreso
Operating Time (hrs): 36

  160:  537    9        58
   80:
   40:
   20:
   15:
   10:
------------------------------
Total:  537    9        58  Total Score = 40,133

Club: Top of Europe Contesters

Svenska kommentarer:

Rigg: TS-850SAT, 100 watt
Ant:  18 m h vertikal med top-loading

Mycket bra conds första natten men mediokra till
dåliga conds följande pass med K 3-4. Jag är relativt
nöjd med min nya antenn, även om det är svårt med
jordplan på en villatomt i en förort. Jag har t ex
dragit två 25-meters trådar på golvet genom köket,
vardagsrummet o s v.

Min multiplier är rätt dålig, mottagningen alltså den
svagaste punkten. Jag måste nog hitta på någon bättre,
separat lyssningsantenn!

Kl 23.59z söndag kväll hörde jag en europé som började
få kontakt med en attraktiv multiplier. Europén
började sända sin rapport ungefär 30 sekunder över
full tid, hmmm.... jag lyssnade inte till slutet och
vet inte riktigt om jag skall önska vederbörande lycka
till.

Hursomhelst, som Ingemar säger: årets contest-fest!

73, Rolf, SM5MX