[TOEC] SAC SSB från RK3AWL

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Wed Sep 12 14:04:08 EDT 2007

Kul att se att listan med planerade SAC-aktiviterer växer snabbt på
CW-delen. Många SM-stationer ser ut att anama utmaningen om att
försvara de blågula färgerna. Nu krävs bara att lika många satsar i
SSB-delen!!!

Bifogar litet information om min planerade aktivitet från RK3AWL under SAC-SSB.

Under Scandinavian Activity Contest (SSB-delen), 22-23 september
(1200-1200 UTC) kommer jag trots solfläcksminimum försöka utmana All
Time High rekordet för icke-skandinaviska stationer.

Jag hoppas kunna köra så många skandinaviska stationer som möjligt under testen
på alla band (3.5/7/14/21/28 MHz).

Huvudsakligen kommer jag försöka använda följande frekvenser: 3750,
7050. 14175, 21275, 28575 KHz.

73 de RK3AWL (op. SM6LRR)

Mats Strandberg, Moskva, Ryssland
+7-915-1599694
http://www.rk3awl.ru/index-e.php

Anledningen till att jag skriver ut frekvenser som jag delvis kommer
försöka befinna mig på är att de högre frekvenserna blir en tuff
utmaning med tanke på solfäckstal och den korta distansen (1000-1400
km) till Skandinavien fråm Moskva. Självklart kommer jag lyssna och
söka stationer också på alla andra band och frekvenser!
73 och vi hörs i SAC SSB!

RK3AWL (Op. SM6LRR).