[TOEC] SAC CW SM5R

Hakan Eriksson SM5AQD sm5aqd at telia.com
Mon Sep 17 02:23:01 EDT 2007

Tjena Gubb´s

I år var jag med för att ge Svedala några poäng i alla fall, det blev
ju inget i fjol.
Fixade N1MM programmet under fredagen så att allt var klart samtidigt
som jag skulle prova nya Yaesu´n den hade ju stått och samlat damm i 18
månader.. Hi
Gick väl från och till mellan TV´n och riggen under Lö kväll. Tyckte
det var gott om stationer slutade ca 22  på Lördagen på 80m  ?
fortsatte på söndag morgon på 80m runt 03.30 skapliga konds då jag
började köra många W o VE, faktiskt ända bort till W7 ?Ore så den nya
antennen funkar fint, avslutade på 40m med några qso´n innan jag
hoppade ner i sänghalmen igen vid 06.
Vid 10 tiden så kollade jag in 15m och körde ett tag där och avslutade
runt 12 snåret på 20m.

Under testen kom XYL springande att det stormade som f?n, en staglina
hade brustit på en av vertikalerna på 80m 4SQ, fick agera staglina ett
tag innan den nya var på plats, tyvärr fick materialet sig en knäck.
Har man inte jobb så skaffar man sig?.hade planerat stagline byte i
flera år??ja Ni vet hur det är. Varför göra idag det som man kan göra
imorgon.

Om det blir aktivitet nästa helg så tar jag OMNI´n.. Måste fixa en bra
antenn växel i framtiden?..WX0B är ju ingen höjdare.

SAC CW 2007-09-15

Callsign : SM5R   (SM5AQD)

Allband, High

Band	QSO´s	Pts	Cty