[TOEC] SAC CW - SM5J

Jonas SM5PHU sm5phu at arrl.net
Tue Sep 18 18:24:18 EDT 2007

Och resultatet från rookieklassen:

Call : SM5J
Opr : SM5PHU
Class : SOAB-HP

 Band    QSOs    Pts  Cty
  3,5      186      390    31
     7      220      464    36
   14      340      816    46
   21        25        52    10
   28          5        10      3
Total     776    1732  126

Score : 218 232

Rig : IC-756PROIII, ACOM1000
Ant : 80/40: GP; 20/15/10: 5-band 9-el yagi

Det var första gången jag på egen hand körde någonting större än portabeltesten.
Jag tog det ganska lugnt; timslånga pauser och sov mellan 0200 och 0530.
Lite valhänt med N1MM, som inte helt sällan envisades med att skicka ett fåraktigt "agn",
eller eget call när jag hade tänkt mig att skicka motstationens call. Skulle nog ha övat lite först...

Men väldigt kul, gav definitivt mersmak! Jag tror exempelvis att jag aldrig någonsin tidigare kört
ett DX på 40m, och här kunde jag köra såväl JA som ZL och mängder av UA0, W och VE på bara
några timmar... Vilket torftigt liv jag har levt innan SAC :-)

73 de Jonas, SM5PHU / SM5J