[TOEC] Ang: SAC SSB SM2CEW

anu153j at tninet.se anu153j at tninet.se
Sun Sep 23 14:21:48 EDT 2007

Hej Peter och "alla"!
Det var ganska många 001 här också!
Måste hålla med dig Peter om dessa kraftigt övermodulerade stationer.
Många omfrågningar pga detta. Det var en fröjd när någon som lät bra
ropade upp
och man kunde ge rapport utan omfrågning.
De där SSTV-gubbarna drabbades jag också av på 14.228. Jag sa vid
flertal tillfällen till killen att bara han identifierar sig så QSY:ar
jag men det kom bara "avsiktligt störande". Han "vann" dock till slut
Körde första och sista timmarna. Blev totalt 594 QSOn. Förvånansvärt
många turkar, TA-stns. Kul med 5R8FU, 3V8BB, en finne i ZS och några
andra. Ganska tunt med DX för övrigt för min del.
Min röst håller inte för SSB. 73 de Rune SM5COP