[TOEC] Lugn! Fortfarande separata pwr-klasser i Stew Perry

Rolf Salme sm5mx at yahoo.com
Fri Dec 26 00:35:51 EST 2008

God morgon,

Imorgon 15z startar Stew Perry Topband Distance Challenge, en av höjdarna under året på 160 meter. I reglerna står det bl a så här:

"3. Categories: Single operator or multi-operator." - och sedan egentligen inget mer om klassindelningen.

För säkerhets skull har jag frågat arrangörerna om man slopat effektklasserna. Tree, N6TR, har då snabbt försäkrat mig om att inget ändrats på den punkten sedan förra året. D v s resultaten i High Power, Low Power och QRP kommer att listas separat precis som förut.

För fullständiga regler, se http://jzap.com/k7rat/stew.rules.txt

Som en kråka i marginalen skulle jag då vilja passa på att säga, att en av de få saker som jag inte gillar i den i övrigt exemplariskt välorganiserade testen Russian DX Contest är just att det saknas separata effektklasser i Single Bandkategorierna. För att avvika helt från ämnet tycker sedan jag att kategorin SOSB MIXED (=CW+SSB), som singelbandarna i RDXC också automatiskt hamnar i, är en ren styggelse.

Alltså, ännu ett argument för att ställa upp i Stew Perry Topband Distance Challenge!

73,
Rolf
SM5MX