[TOEC] CQWW 160 CW: SM5MX

Rolf Salme sm5mx at yahoo.com
Wed Jan 30 15:16:38 EST 2008

                    CQ 160-Meter Contest, CW

Call: SM5MX
Operator(s): SM5MX
Station: SM5MX

Class: Single Op LP
QTH: Tyreso, nr Stockholm
Operating Time (hrs): 10

Total:  QSOs = 168  State/Prov = 0  Countries = 38
Total Score = 32,452

Club: Top of Europe Contesters

Rig: Kenwood TS-850SAT, 100 watt
Ant: 8.5 meter lång trådvertikal med lite toploading
Log: TR4W v3.30

Min 18-meters T-vertikal för Top Band knäcktes i
stormen den 19:e, så jag hade nog tänktlämna W.O. i
årets CQWW 160. Men, ändå, man kan ju inte bara lämna
en sådan här test åt sitt öde, så jag grejade till en
provisorisk 8,5-meters trådvertikal med lite
toploading på lördagen och hoppade in i testen söndag
eftermiddag. Och det ångrar jag inte. CQWW 160 är en
fantastisk test! Stor aktivitet, dessutom bra conds.

73,
Rolf
SM5MX