[TOEC] IARU SE5E SO CW HP

sm5ajv at tdcmail.se sm5ajv at tdcmail.se
Mon Jul 14 04:21:19 EDT 2008

                    IARU HF World Championship

Call: SE5E
Operator(s): SM5AJV
Station: SE5E

Class: SO CW HP
QTH: JO89LW
Operating Time (hrs): 24
Radios: SO2R

  160:    19            2       14
   80:   182           11       26
   40:   472           24       31
   20:   562           27       26
   15:   356           20       30
   10:    27            6       15
-------------------------------------
Total:  1618    0      90      142  Total Score = 1,154,432

Trots att både 15 och 10 meter levde så blev det närmare
85% med EU-QSO i loggen. Tur att det finns så många tyskar som
ropar in, annars hade det varit riktigt trögt. Ingen VK eller ZL
hamnade i loggen och det var bara de stora stationerna i NA som
kom igenom. Tack till SK9HQ som bemödade sig att byta band för att
jag skulle få full pott med SSA-multipliern i loggen. I övrigt
tyckte jag att det var dåligt med svenskar igång. Får vara nöjd
med resultatet. Det var först på söndagsmorgonen jag insåg att
det svenska rekordet ev. skulle kunna slås. Dock tror jag inte
resultatet riktigt räcker till efter loggrättarna nagelfarit
loggen. SM0TXT gamla rekord från 1995 kommer nog att stå sig
ett år till (http://www.qrq.se/contestspalten/sm_records.htm#iaru).
Nästa gång kanske ...?

Det var en del strul med hårdvaran, några kontakter som
glappade. Troligen några dåliga övergångar BNC-UHF inköpta på
Kjell & Co. Man får vad man betala för...

73
Ingemar, SM5AJV / SE5E