[TOEC] Isolator

Mikael Larsmark mike at sm3wmv.com
Tue Jun 3 12:01:31 EDT 2008

Hoj alla glada

Är det någon som har en bra ide vad jag skulle kunna svarva några
isolatorer av för material? Behöver 60mm tjock solid rundstång och hade
tänkt använda POM-plast som vi har tillgång till på jobbet men tyvärr så
läste jag att den inte gillar UV-ljus vilket inte är så bra. Behöver
något som är relativt starkt men samtidigt som går att bearbeta och inte
elektriskt ledande.

Jag tänkte göra så att isolatorn fungerar som en distans mellan en
mastfot och betongen under och 16mm gängstänger som håller den på plats.
  Borra 38mm hål i mastfoten och göra isolatorn så den går i hålet med
en bricka ovanför av samma isolerande material. Då har man 10mm
isolering åt alla håll och bör bli relativt starkt.

Jag tänkte göra isolatorerna 60mm långa så jag behöver iaf 300mm så jag
har chansen att klanta mig en gång.

Någon som har en ide och kanske även tillgång till materialet?

Micke, SM2WMV