[TOEC] Efterlysning av FFC-kabel

SM5AJV - Ingemar sm5ajv at tdcmail.se
Sun Mar 23 04:11:33 EDT 2008

En liten uppdatering. Fick tag på en kabel med 22 ledare som kunde
skäras till med skalpell till en med 12 ledare. Är dock fortfarande
intressad
av att få reda på någon inköpskälla för FFC-kablar (1mm) i SM eller EU.

Synkmodulen i FT1000MP funkade utmärkt och det är rätt fascinerande
att lyssna på två mottagare som är faslåsta till varandra och anslutna
till två olika antenner. Speciellt CW är illustrativt när man hör hur
ena antennens signal fädar bort medan den andra ligger kvar.
Måste upplevas!

73 de Ingemar, SM5AJV

PS. Teknikreflektorn är QRV igen!