[TOEC] WPX CW

Håkan Olsson sm6eqo at bredband.net
Mon May 26 07:49:44 EDT 2008

CQWW WPX Contest, CW

Call: SM6EQO
Class: SOAB QRP
QTH: Molndal
Operating Time (hrs): 36

------------
  160:    0
   80:  173
   40:  286
   20:  315
   15:  190
   10:   70
------------
Total: 1034  Prefixes = 453
Total Score = 788,673

Rig: Elecraft K2 at 5 watts
Ant: Butternut HF6V vertical
     End-Fed Half-Wave Dipole for the 80 meter band
     Both antennas 23 meters over ground
Web: http://hem.bredband.net/b101180/

Yes!!!
Första gången någonsin jag gjort 1000 qso i en test!
Hör jag månde massornas jubel?!

WPX är en kul test för en qrp:are. Inte så mycket pileups jämfört med till exempel CQ WW. De som finns kan man för det mesta komma igenom bara genom att avvakta en stund och sedan komma tillbaka. Massor att köra med andra ord!

Nu blev det inte lika högt poängtal som  antalet qso:n kanske skulle antyda. När loggcheckingen är klar kommer det nog att visa sig att jag hade högre poängsumma 2006. Jag jagade emellertid inte multisar så mycket eftersom jag just ville spränga 1000-vallen... :-)

Vad månde bliva med stigande solfläckstal?

73 de
Håkan / SM6EQO