[TOEC] CQWW SSB

Dan Larsson dan.m.larsson at gmail.com
Wed Nov 12 16:35:37 EST 2008

Hej listan..

Har inte sådär överdrivet många poäng att skryta med. :)
Men jag är mycket nöjd med de QSOn jag fick här hemifrån med en IC-703
och en ändmatad hembygd AA5TB antenn uppsatt på altanen med ett
spiderbeam-metspö, som behagade åka ihop 2 gånger för mig. Personen
jag hade QSO med klagade på att min signal försvann när antennen blev
2m lång istället för 12.

Roligt var det och jag blev förvånad över hur lite störningar jag har
här hemma (har nyss flyttat hit) och hur pass bra jag kom igenom fast
banden var fulla med signaler.

Contest         : CQ World Wide DX Contest
Callsign        : SA3ARK
Mode            : PHONE
Category        : Single Operator (SO)
Band(s)         : Single band (SB) 20 m
Class           : QRP
Zone/State/...  : 14
Operating time  : 3h01

 BAND   QSO  CQ DXC DUP  POINTS   AVG
--------------------------------------
  160     0   0   0   0       0  0.00
   80     0   0   0   0       0  0.00
   40     0   0   0   0       0  0.00
   20    44   5  18   0      46  1.05
   15     0   0   0   0       0  0.00
   10     0   0   0   0       0  0.00
TOTAL    44   5  18   0      46  1.05
         TOTAL SCORE : 1 058

Dupes are not included in QSO counts neither avg calculations

73
--
För vissa är det svårt att göra allting perfekt, för mig kommer det naturligt.
msn: slas71 at msn.com
www: http://www.slas.se/