[TOEC] SAC - Vad tycker DU ?? de SE5T

Tobbe Frode sm5npv at frode.st
Sun Nov 16 08:38:43 EST 2008

Tycker alldeles lika som AQD sä jag har kopierat mycket av det
sistnämnda mailet.

 * Formatet: Endast skandinavien / inkludera Baltikum / etc
 ENDAST SKANDINAVIEN ..målsättning med testen

 * Tidpunkt: som det idag / en helg CW+SSB / 24h / 27h / 36h / etc
 SOM IDAG MEN SPRID UT TESTEN MED LÄNGRE MELLAN DELARNA

  * Band: 10-80 / 10-160 / etc
  ADDERA 160m SÅ ATT MAN HAR MER ATT GÖRA PÅ NATTEN

 * Klasser: som idag / SOAB-TB / Mix / etc
 SOM IDAG

* Poängberäkning: som idag / QSO inom Skandinavine # poäng
  SOM IDAG

* Multipliers: som idag / distrikt / regioner / etc
 FUNDERA UT ETT NYTT SÄTT MED FLER MULTISAR SÅ ATT INTRESSET ÖKAR FRÅN
ANDRA SIDAN ? Ger ökad aktivitet och det är det vi vill !!??

* Krock med CQWW RTTY: ok / ej ok / etc
 EJ EJ OKAY:::ÄNDRA GENAST !!

* Räkna DX utanför testen: ok / ej ok / etc
 Helt okay MEN fundera ut ett bra sätt att kontrollera?det är
färdigheten hos operatören som skall räknas. (skall jag köra pile eller
skall jag lyssa efter multisar)

* Testmeddelande: som idag / annat meddelande / etc
SOM IDAG

 Testkommité med mer muskler

   73 / SM5NPV|SE5T|SM5N-Tobbe