[TOEC] Spela in testen?

sm5ajv at tdcmail.se sm5ajv at tdcmail.se
Tue Nov 25 01:46:51 EST 2008

Halloj!

Jag använde RecAll i SAC och det fungerar bra att
använda Pro-versionen som man kan ladda ner från
deras hemsida. Man kan konfigurera RecAll så att
ljudet delas upp i mindre filer. Filnamnet kan man
ställa in så att det t.ex. innehåller en tidstämpel,
vilket är praktiskt när man skall hitta bland alla
QSO. Man väljer dessutom vilken kompressionsgrad
man önskar beroende av vilka codec som finns installerade
på datorn. Innan inspelning får man som vanligt prova
några gånger med nivåer etc. Man kanske t.o.m, är
tvungen att använda en isolationstransformator för att
slippa brum etc.

PecAllPro finns på:
http://www.sagebrush.com/recpro.htm

73