[TOEC] Slöhet - trötrthet

Jonas SM5PHU sm5phu at arrl.net
Fri Apr 24 00:53:39 PDT 2009

En framgångsrik blandning av ölmagade herrar i kamouflageuniformer och
flickor med rosett i håret :-)

Skämt åsido, vad är det som gäller beträffande att låta olicensierade
operatörer använda stationen som 2nd op?

Nuförtiden finns ju nästan inga regler för någonting, men det finns väl
någon slags praxis? Inleda, genomföra och avsluta QSO i närvaro av
stationsföreståndaren?

Mina ungar älskar att bo i tält, och jag tror att portabeloperationer kan
vara en tändande gnista för ungdomar i rätt ålder. (Mina egna är lite för
små ännu.)

73!
Jonas