[TOEC] Russian DX Contest i antågande

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Fri Feb 13 02:56:44 EST 2009

Hej!

Även om en hel del tid återstår innan Russian DX Contest går av stapeln den
21-22 mars (1200-1200 UTC), tar jag tillfället i akt och gör litet reklam
för denna trevliga Worldwide Contest.

Russian DX Contest är den test som tveklöst ökar mest i popularitet. Under
de senaste 10 åren har aktiviteten ökat från cirka 600 loggar till smått
fantastiska 3265 loggar förra året. Det svenska deltagandet ökar, men
motsvarar endast 1 procent av det totala antalet deltagare (35 loggar år
2008).

Formatet 24 timmar samt möjligheten för alla att köra alla bidrar till att
fler och fler upptäcker denna test. Att den dessutom förmodligen är en av de
bäst organiserade och välskötta testerna bidrar också till framgången.

Varför inte redan nu markera datumen för RDXC i Er familjekalender och
bestäm Er för en spännande testhelg. XYL kan ju enkelt övertygas med
argumentet att det enbart är 24 timmar och inte 48...

Många olika kategorier finns och massor med diplom och plaketter utdelas.
Testen har en trevlig hemsida http://www.rdxc.org/asp/pages/trophy.asp

Varför inte dra ihop ett gäng och kör Multi Single eller Multi 2?

Planerad aktivitet kan registreras på
http://www.rdxc.org/asp/pages/dxp_list.asp

Massor av ryska stationer lyssnade på vår marknadsföring inför SAC 2008 och
detta kan vara ett bra sätt att återgälda den fina aktiviteten från Ryssland
i vår tävling. Genom att öka SM aktivitet i RDXC är det enklare för oss att
få gehör för större rysk aktivitet i SAC, så mitt mål är att vi ska dubbla
antalet loggar i årets tävling.

73 de R3/SMRLRR, Mats

PS  Det var "görskoj" att träffa så många testrävar (unga som äldre) på CCF
kryssningen i januari. Vi syns nästa år igen hoppas jag!