[TOEC] IARU - är det så illa ställt med svensk radiosport?

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Wed Jul 8 09:53:37 PDT 2009

Bästa radiosportare!

Efter nästan en hel veckas "pushande" på SSA Forum och TOEC har "hela" 5 SM
stationer visat intresse för att aktivera SK9HQ.

Då talar vi inte ens om fem stationer som önskar aktivera sig i 24 timmar,
utan i vissa fall betydligt mindre timmar.

ABSOLUT INGEN kritik till de som tecknat sig för några timmar - TVÄRTOM en
eloge till de som visar att de försöker!

Var finns alla de stationer som borde finnas med på SM6JSM:s IARU lista???

Jag vet att jag från min ryska horisont inte alls bidrar i SK9HQ satsningen,
men jag kan lova att jag hade varit tidigt ute och tecknat in en
24-timmarsaktivitet om jag hade varit i Sverige...

Kom igen Nu alla SM med både stora stationer och erfarenhet att köra test.

Är ni så HELT PASSIVERADE som denna sida visar?  Vad har ni Era monobanders
och stora slutsteg till?  Man hör ju Er ALDRIG aktiva på banden. Kanske
bättre att sälja grejerna billigt till amatörer som har mer intresse av
hobbyn och radiosport?

Se nu till att skicka ett meddelande till SM6JSM så vi kan få normal
standard på en SK9HQ satsning?

73 de R3/SM6LRR, Mats

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

IARU-testen går mellan 12z lördag till 12z söndag.

Bemanningen just nu är följande:

160 CW
160 SSB

80 CW SM0IMJ (12-12z)
80 SSB (SM6YOU 18-24z)

40 CW
40 SSB (SM6YOU 18-24z)

20 CW
20 SSB SM0WKA (12-12z)

15 CW SM6VAO (06-12z)
15 SSB

10 CW
10 SSB (SM6JSM 12-12z)

Det finns fortfarande gott om plats för de som vill göra en insats kommande
helg. Meddela mig här eller per mail hq at ssa.se !