[TOEC] WPX CW

Bengt Eriksson sm5cct at telia.com
Mon Jun 1 11:45:13 PDT 2009

                   CQWW WPX Contest, CW

Call: SM3C
Operator(s): SM5CCT
Station: SM3C

Class: SOSB20 HP
QTH: Gavle
Operating Time (hrs): 35

------------
  160:
   80:
   40:
   20: 1300
   15:
   10:
------------
Total: 1300  Prefixes = 700  Total Score = 1,628,200

Club: Top of Europe Contesters

Comments:

Rig: Kenwood TS-570D, Dentron MLA-2500B linear, 600 w
Antenna: Force 12 C3 yagi.

Första gången på 30 år som jag körde High Power från eget qth, det var kul!
Man är ju inte van att bli uppropad av 4 st KH6, 2 KL7, 3W, VK, ZL osv. Det gick som
bara den. Behöver lära mig lite mer aggressivitet, märkte ju att det gick bra att hålla en
fq i flera timmar med lite power.
Konsulterade Rune COP betr. nyckligen med Micro Ham Keyer med N1MM och riggen. Ett snabbesök hos Lasse AVQ och vi laddade ner rätt filer och yes, det funkade. Det är lite trögt för gamla gubbar, just när vi lärt oss DOS med CT, TR osv så är det nya tider, desto roligare när
det fungerar, hi.
Är mycket imponerad av N1MM, enkelt och smart, åtminstone för en single operator.

PS Hörde ej SK3W på 20, var var ni?
2 SM i loggen som båda ropade mig, Jannde SD40JZ och Anders SM6CNN.

73
Bengt