[TOEC] Kör SM6EQO verkligen qrp?

Håkan sm6eqo at bredband.net
Tue Aug 24 09:08:25 PDT 2010

Det har kommit till min kännedom att det finns en del som ifrågasätter
huruvida jag verkligen kör mina tester med qrp. Uppenbarligen har mina
wattar givit signifikanta utslag på Reverse Beacon Network, speciellt
när dessa sedan jämförts med en del andra stationer.

Jag säger som jag redan sagt till Rolf/SE6Y (som hade mod och ryggrad
nog att konfrontera mig ansikte mot ansikte istället för att bara mumla
bakom min rygg): "Om du inte tror mig så kom hit och kolla själv! Det är
alltid trevligt att få besök. Har du lust så får du gärna sitta med
under en test också!"

Eftersom ingen skall lämnas i tvivelsmål att jag verkligen kör testerna
med qrp, och att inget fusk i SSA HF Contest Cup skall förekomma,
uppmanas de närmast sörjande ( dvs: SM5DJZ, SM5CSS, SM6DED, SM6BSK,
SM0AJU, SM5AJV, SM5IMO, SM3CER, SM5DQE och SM0MPV) att mangrant,
solidariskt och i lämplig ordning ställer upp som kontrollanter under
den resterande delen av året hemma hos mig när jag kör test. Speciellt
skulle jag vilja att SM5DJZ sitter "i baksätet" under SAC eftersom så
mycket står på spel under just denna test!

Givetvis förutsätter jag att kontrollanten är med under hela testen på
samma sätt som SM6LRR satt i baksätet under världsmästerskapet. Inget
utrymme för fusk får förekomma!

Alltså, vem blir min kontrollant under YO-testen nu i helgen?!

Håkan/SM6EQO