[TOEC] Klara och bättre tydliga regler

uwe seeger uwe.seeger at telia.com
Wed Aug 25 04:08:51 PDT 2010

Jag tillhör den gamla generationen som har börjat köra Contest med pappersloggarna osv. Det är fortfarande roligt med alla nya moderniteterna, men efter en viss tid om min placering ser man på de som ligger längst fram i placeringen att de inte arbetar på samma villkor som jag. Jag förstår också att man måste vara kunnig och rutinerad operatör för att lyckas.

Slutsteg 2-10  KW(fusk), finns många i Sverige inte bara i öststaterna.

Yagi 3ele 80m, 40m, Quad, 4 Square, Bevarege, flera olika monoband på olika band.

Det är likadant som om två rutinerade bilförare tävlar med en Lada och den andra med en Mercedes i samma klass. Är det rättvist?  Det finns 7000 operatörer som inte är aktiva. Tror ni att det gynnar dessa?

Jag önskar klara och tydliga regler samt mer rättvisa.

Uwe/sm0gyx