[TOEC] Klara och bättre tydliga regler

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Wed Aug 25 05:38:52 PDT 2010

Visst har du en poäng Håkan att teori och praktik inte alltid stödjer
varandra, men jag ser inte det som en konflikt... det är bara spännande då
man ser att teorin har fel och praktiken har rätt... så sista knorren på din
kommentar förstod jag inte riktigt.

Jag räknar mig inte till teoretikerna inom hobbyn... Jag är alldeles för
otålig att läsa vågutbredningslära och antennteori. Däremot har nu 30 års
testande med olika antenner i olika miljöer och olika antenner, arbete med
mW och kW samt flera solcykler fått min erfarenhetsbank skaplig. Men jag har
minst 30 år till som amatör hoppas jag och då kommer jag kunna titta
tillbaka på första halvan av karriären... och sitta och skrocka i
gungstolen... "Vad visste jag då egentligen" ;)  Men det är väl det som är
tjusningen med hobbyn, eller hur?

LRR