[TOEC] Klara och bättre tydliga regler

Tomi Ylinen tomi.ylinen at luukku.com
Wed Aug 25 06:50:22 PDT 2010

Hej
Jag gärna contesterar från big gun -stationer, som OH0Z (t.ex SAC 2010). Jag vill och försöker vinna, även det händer sällan... Nå, när jag någon dag vinner, vad händer sedan? Inte så mycket, eftersom nästä contesten är redan när. Det är dags att koncentrera på nya projecten.

Alltid finns det propagationen, aurora, teknik och million andra saker i soppan, varför contesten går fel.

Det är bara roligt att vara i contesten, köra pile up, vara trött, kämpa, ha hallusinationer utan drog...

Och på sista raden du kämpar bara mot dig själv. Alltid. Bara du kan veta, var operationen bra och lyckad. Gjorde du ditt bäst eller finns det nånting att bättra nästa gången. Vilka result eller placering var, de beror på så många saker...

CU in SAC

Tomi OH6EI