[TOEC] RBN i HF-cupen

sm6lrr at gmail.com sm6lrr at gmail.com
Fri Aug 27 00:48:34 PDT 2010

Som förtydligande till Mikaels kommentar vill jag be Er att väga in att jag gav RBN-dokumentet till VJA beroende på hans vänskapskoppling till EQO. Syftet var att han också skulle studera det objektivt. SK3W togs med för jag vet att vi även 50% av tiden hade en stor 3 ele yagi på 40m mot de skimmers jag jämfört. Majoriteten av stationer är dock SM6or som utan minsta problem kan jämföras rakt av mot EU. Inga mystiska, nyckfulla, lokala skillnader i konditioner uppkommer ofta på 40 och 80 meter mellan SM och DL. Jämförelsen huvudsakligen gjord på 40/80. Om andra läsare vill ta del av jämförelsen, skriv till mig så skickar jag. Inget hemligt med den - tvärtom! 73 de LRR