[TOEC] IARU och HQ-stationer

Mikael Larsmark mike at sm3wmv.com
Wed Jun 9 21:37:08 PDT 2010

Ja, detta är trist. Jag tycker det finns en väldigt enkel lösning till
detta problem och det är att helt enkelt sätta 0 poäng för QSO med egna
landet. Då skulle inte Tyskarna tjäna på att ha stationer som ropar in
med 5st olika callsigns. Dock är det synd på ett sätt för det är en
enorm tysk aktivitet i IARU, som jag tror till stor del beror på DA0HQ
men som även kör qson med andra HQ-stationer. Många av dessa qson skulle
förmodligen försvinna med ovanstående regeländring.

Micke, SM2WMV (SJ2W)
http://www.sj2w.se