[TOEC] Baltic contest

Mikael Larsmark mike at sm3wmv.com
Sun May 23 12:45:51 PDT 2010

Mats, när jag skulle byta mode till CW hörde dig nere på typ 3510.6 om
jag minns rätt ropa CQ och väntade på att steget skulle tuna klart men
innan det hade gjort det hade du pyst. Så jag tog din frekvens och
ropade CQ. Sedan hörde jag dig aldrig mer, men du hade en riktigt fin
signal så dipolen fungerar :-)

Till helgen beger jag och SM2XJP oss ner till SM3 för att plocka ner
sista masten på gamla QTHet, om vädret tillåter. Förhoppningsvis
ansluter även SM3JLA och SM3WMU i jobbet. Jag ser inte fram emot att
börja släpa grejor upp för berget igen men nu blir det förhoppningsvis
sista gången och dessutom ska fler grejor ner denna gång än upp :-)

Micke, SM2WMV (SJ2W)