[TOEC] Russian DX Contest 2010 - resultat

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Mon Oct 25 09:50:17 PDT 2010

Hej!

Final Results för RDXC återfinns på:
http://www.rdxc.org/results/2010/results.asp

Sverige står för den SÄRKLAST största ökningen av deltagare jämfört med
2009. Hela 86 stationer skickade in logg för RDXC jämfört med 33 stycken
året innan. En helt suverän prestation som förstärker vår position som en
ledande contestnationen i Norden. Nu är det bara att arbeta på antal QSO,
antal multipliers och onlinetid, så kommer det bli svårt att slå oss
framöver i Scandinavian Cup!

SNYGGT jobbat till alla deltagare!

Speciellt omnämnande till följande stationer som kom överst i SM i de olika
kategorierna:

MOST - SK7OA (30:e plats)
MO2T - SK3W (5:e plats)
SOAB Mixed - SM6NET (30:e plats), SE6Y (34:e plats)
SOAB-MIX-LP - SM0Q (57:e plats) med mobilantenn på balkongen om jag inte
minns fel!
SOAB-MIX-QRP - SM6EQO (15:e plats), SM5D (17:e plats)
SOAB-CW - SM3PHM (74:e plats)
SOAB-CW-LP - SM5CSS (129:e plats)
SOAB-SSB - SM6U (19:e plats)
SOAB-SSB-LP - SM5DQE (59:e plats)
SOSB-1.8 - SM6CPY (12:e plats)
SOSB-3.5 - SM0IMJ (25:e plats)
SOSB-7 - SM6W (53:e plats)
SOSB-14 - 8S0C (22:a plats)
SOSB-21 - SM6Z (113:e plats)

Jag ber ursäkt om jag missat någon i ovanstående lista. Skicka mig ett mail
om Ni upptäcker något fel.

SM6NET blev härmed vinnare av den speciella plaketten som bästa deltagare i
SOAB Mixed klassen. Grattis Tony!

73 de R3/SM6LRR, Mats