[TOEC] RDXC 2011 Claimed Scores

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Mon Apr 18 03:29:35 PDT 2011

Jo, det har krånglat till det aningen, men om man håller tungan rätt i mun
och kommer ihåg vilka siffror som nuhänger ihop, samt kombinerar dem med
rätt oblast (enligt gamla systemet) så är det fortfarande ganska klart:

2,3,5  med undantag från 2F-2K (Kaliningrad):  Tredje distriktet
6, 7: Sjätte distriktet
8,9 Nionde distriktet

Som litet kuriosa kan jag berätta att hela denna nydaning av
anropssignalerna har orsakat juridiskt kaos i Ryssland.

Motsvarigheten till vårt PTS har av en amatör blivit stämd för icke
juridiskt korrekt utdelade signaler.  Någon var avundsjuk på att han inte
kunde erhålla One by Two call (typ R9xx) och anmälde PTS:s  mostvarighet
GRFC till Ministry of Justice.  Denna typ av tvåställiga signaler kunde
enligt regelverket endast tilldeles amatörer som varit aktiva minst 20 år.
Detta ifr[gasattes av den ryske r'ttshaveristien till amatör och nu sitter
alla ryska amatörer i någon form av vakuumgisslan :)

Denna delikata fråga ligger alltså och skvalpar i det ryska rättssystemet.
Inga nya licenser-signaler har legitimitet. Gamla licenser kan inte
förnyas...

De enda som snart har rätt att köra från Ryssland är de utländska amatörer
som kan köra enligt den CEPT-överenskommelse som nu håller på att
ratificeras...

:)

73 de R3/SM6LRR, Mats