[TOEC] RDXC: SM5MX SOSB 160

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Mon Mar 21 01:18:57 PDT 2011

Hej Rolf,

Jag log av tillfredsställelse då jag noterade Din approximativa
höjdangivelse på 3830 :)  Hur stor tolerans har Du på angivelsen?  Känner
mig litet osäker på om du verkligen med säkerhet kan veta om den nionde
decimalsiffran är korrekt eller ej? :)

Håller med Dig om att ryssarna verkar ha tagit i litet i onödan, men det är
ändå bra att se det finns testorganisatörer som bemödar sig om att finna de
ruttna ägg som finns i en stor korg... Det finns andra testarrangörer (ingen
nämd) som fullständigt struntar i att flytta folk till andra kategorier
eller diska dem. Fusket premieras och oriktiga vinnare erhåller plaketter.

Även om jag inte älskar användning av cluster, skimmer eller Reverse Beacon
Network, är RDXC en test där alla spelar på lika villkor vad gäller
assistans. Alla dessa "hjälpmedel" är tillåtna och ingen diskussion finns om
någon kört unassisted eller assisted...

Sedan tycker jag att RDXC är fega och enbart kräver detaljerade
beskrivningar av utrustning för QRP och LP-deltagare. Varför vågar man inte
ta itu med HP-klassen där effektförseelser är mer regel än undantag. Kräv
att HP-stationer ska öppna sina slutstegsdörrar och delge oss fina
detaljfotografier på hur många fina triodrör som sitter uppradade bakom de
hemliga dörrarna...

73 de LRR