[TOEC] SB3W SAC CW 2011 MOST (LP)

SM3RAB sm3rab at telia.com
Sun Sep 18 12:26:46 PDT 2011

Tanken var först att köra denna test single, men slutade med att gamle vapendragaren WMU joinade mig under lördag eftermiddag. Och tur var väl det, för de kassa condsen i kombination med 100 wattar ut hade säkerligen fått mig att somna i operatörsposition under natten(har hänt förr). Märkliga konditioner var det, särskilt när man får höra HK1R dåna in som enda utomskandinavisk station på 10m kl 21.40z med 59 +20 dB.
Utrustning: IC-7000 barfota med 5-el monobandyagis på 10-20m, horisontell dipol på 40m och kvartsvågsvertikal på 80m.

Contest         : SAC Scandinavian Activity Contest
Callsign        : SB3W
Mode            : CW
Category        : Multi Operator - Single Transmitter (MS)
Overlay         : ---
Band(s)         : All bands (AB)
Class           : Low Power (LP)
Zone/State/...  :