[TOEC] SK3W i Kalifornien m.m.

Bokverket info at bokverket.com
Sat Feb 25 09:55:11 PST 2012

Hej!

Jag var på Hawaii under ARRL CW och körde från KH6LC. Just för den testen
brukar Lloyd välja M/M, bland annat därför att KH6 räknas som DX så
antennerna får peka mot staterna hela tiden, rotorerna vila och sen gäller
det att köra  Jag körde drygt 2000 qson av de drygt 7000 vi fick ihop.
Vansinnigt kul.

Ett par andra stationer från Karibien och Mellanamerika har dock högre poäng
hittills.  Stationen ligger på den sydligaste ön som kallas Big Island nära
största staden Hilo (som är en småstad).  KH7Y är också väldigt aktiv från
öns sydligaste spets som också är hela USAs sydligaste punkt.

En god vän till mig i Kalifornien spelade in SK3W en kort stund och har gett
mig det, ligger som en privat länk på YouTube  http://youtu.be/QbVXe7ooP54
Trots att de hade 97 qson på 10 meter hördes de tydligen!

Tidsskillnaden till Hawaill är 11 timmar, jag for hem snart efter testen men
är fortfarande helsnurrig.

Många hälsningar

Göran F
SM0DRD