[TOEC] SM5MX CQ WPX CW

Rolf Salme, SM5MX sm5mx at yahoo.com
Mon May 28 10:26:48 PDT 2012

                    CQWW WPX Contest, CW

Call: SM5MX
Class: SOSB40 LP
Operating Time (hrs): 31

------------
  160:
  80:
  40:  658
  20:
  15:
  10:
------------
Total:  658  Prefixes = 463  Total Score = 811,176

Comments:
Rig: TS-850SAT
TX-ant: GP
RX-ant: Dipole
S/W: TR4W
H/W: Micro Keyer II

Även jag gjorde ett försök i SM-rekordbranschen. Det verkar väl som om också jag lyckades,
även om jag kör lite mer lågprofilerat än Micke & Co; mina antenner har s a s längre väg till
jonosfären än Mickes.

En TS-850 är väl fortfarande rätt OK, men mitt ex skulle behöva ett Roofing Filter.

Trevliga conds, stor aktivitet - men ack så mycket nyckelknäppar! Som hagel på ett plåttak.
En tröst var att jag fick LZ9W, King of Crocodiles, på första anropet.

73,
Rolf
SM5MX