[TOEC] Scandinavian Cup efter CW-delen

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Tue Sep 24 01:38:29 EDT 2013

Jag ser att SAC – http://www.sactest.net (Välj Claimed och Scandinavian
Cup) visar jämn ställning mellan OH och SM

SAC Scandinavian Cup 2013 Claimed

No Country CW logs CW score
1 OH - Finland 71 17.411.254
2 SM - Sweden 70 17.260.096
3 LA - Norway 17 4.380.525
4 OZ - Denmark 18 3.134.597
5 JW - Svalbard 1 203.763
6 TF - Iceland 2 1.331
7 OX - Greenland 1 161

Som kanske intressant information kan jag meddela att jag (RM2D) körde:

185 SM QSO med 77 olika SM stationer
171 OH QSO med 76 olika OH stationer

OH brukar ha betydligt högre snittpoäng per station så det kommer sannolikt
innebära att OH kommer leda med ett par miljoner poäng efter CW-delen.
Inget konstigt med det.

Däremot kan SM mobilisera mer stationer i SSB-delen och vi har ett GYLLENE
tillfälle om jag gör rätt bedömning att ge våra bröder i öst en riktig
match om totalsegern i Scandinavian Cup - MEN och åter MEN....

Detta förutsätter att vi lyckas SATSA 100% i kvarvarande SSB-del.

Jag har tagit ett beslut att åka till SM och köra Multi Single med SM5J
(SM5PHU) och jag tror verkligen Sverige har en realistisk chans att ge OH
en match om guldet!

Samla ihop Era trupper och försök köra så mycket Single Op All Band HP som
möjligt. Ni som inte har slutsteg, låna ett eller kör Single Op All Band
LP. Ni som inte har egen station hemma eller tror att ni tillsammans med
kompisarna i klubben kan bidra med mer totalpoäng som Multi Single eller
Multi Multi, kör tillsammans!

73 de Mats SM6LRR