[TOEC] Det närmar sig...

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Tue Aug 26 01:36:13 EDT 2014

Som du vet Tomi. lyssnar vi alltid på goda råd från våra kära bröder i öst.

Ibland så följer vi dem, ibland är vi litet motvallskärringar. I detta fall
tror jag du vet hur vi ställer oss till rådet ;)

En uppmaning i all ödmjukhet och vänlighet till våra finska bröder:   Ta
ett långt saunabad den 20 september framåt eftermiddagen, efter detta
kanske en Lapin eller två, samt plocka litet lingon i de vackra finska
skogarna, fiska litet harr och öring, förbered röklådan för utsökt finsk
nyfångad fisk, beundra solnedgången och kanske först därefter... kör ett
par QSO i vardaglig och vänlig lunk... utan stress... tänk på hjärtat :)
 Kryp ner i kojen, innan midnatt och sov så gott, hela natten tills solen
redan står högt på himlen :)

73 de Mats