[TOEC] Small gun contesting

SA6AQP - Christer . sa6aqp at hotmail.com
Mon Dec 1 18:54:19 EST 2014

Efter stora planer så blev det som vanligt smått av det.

Planen var att köra 48H test.
Men efter moget övervägande så skulle natten mellan fredag och lördag sovas hemma.
Klockan ställd på 06:00 så kommer XYL på att jag måste handla innan.
Butiken öppnar 7 så det blev nästan 2 timmar försenat.
Väl framme så gäller det att få upp tempen. Var bara 2 grader i radioschacket.
Jacka och mössa på vill jag lova efter 1 timme var tempen uppe i 11 grader och kroppen började närma sig 37 igen.
Räknade med att ropa dag 2 så dag 1 gick åt att jaga istället.
Mitt i allt fick jag för mig att det skulle ut lite radialer för 160m men eftersom DL1000 trasslar så blev jag med på dåligt humör och slängde kablaget på marken istället. Radialnätet för 80m fick duga.

Vid 23 tidenbestämde jag mig för att kanske vila lite men kom på att jag hade glömt sätta på elementet där jag skulle sova.
Där var bara 5 grader så det fick bli en biltur hem för att sova.

Söndags morgonen startade vid 7 igen och efter som jag har saknat antenner för 160m den mesta delen av min radioaktiva  tid så skulle jag testa lite där nu.
Tanken hade ju vart att köra 160 på natten.
Morgonen bjöd iallafall på mina första 3 stater till US och ett av mina mål var uppnådda.

Dagen förflöt med ännu mera jagande och inget ropande.
Det får bli nästa år om allt går som planerat.

Använda saker.
FT2000
Gap Challenger på 40-10 meter
G5RV på 80 meter
INV L (11m vertikal och 29m horisental) på 160 meter.
Säkert 10 liter kaffe, 4.5 liter dricka 1 kg köttbullar och 0,5 kg rödbetsallad.

 BAND   QSO  CQ DXC DUP  POINTS   AVG
--------------------------------------
  160    70   7  31   1      79  1.13
   80   118  11  35   0     156  1.32
   40   163  16  55   0     272  1.67
   20   214  18  59   0     344  1.61
   15   150  17  63   0     260  1.73
   10   150  19  54   0     303  2.02
--------------------------------------
TOTAL   865  88 297   1    1414  1.63
======================================
        TOTAL SCORE : 544 390

Summa av kardemumma.
Detta var roligt kanske den roligaste testen på länge.
Kommer helt klart att köra även CQWW 2015

73 de Christer
http://www.sa6aqp.se
http://www.sk6hd.se

SA6AQP/SG6A/SI6W