[TOEC] CQ Stockholm de RA9USU

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Tue May 27 00:27:50 EDT 2014

Vi "ryssar" är inte blyga...  därför förmedlar jag denna direkta fråga till
SM0-contesters..

En mångårig kompis till mig (Dima, RA9USU) kommer besöka Stockholm privat
under perioden kvällen den 30 maj till morgonen den 2 juni.  Han ska hjälpa
till i en regatta som heter http://www.ust-luga-cup-2014.ru/en/

Han undrar om det möjligen finns någon SM0:a som inte skulle ha något emot
att stifta närmare bekantskap med honom och kanske till och med låna ut en
övernattningsslaf, låta honom köra litet radio, samt kanske höra
intressanta anekdoter från någon av hans många expeditioner:

3V6T, 3V8BB, 4O3A, 4U1UN, 4U1WB, 4U60UN, 5A1A, 5A7A, 5B/AJ2O, 5B4AJC,
6Y1LZ, *AH2/N2OW*, AJ2O, DL/N2OW, DU1/VK3FY, FS/N2OW, FS5KA, JY6ZZ, K1TTT,
N2OW, P33W, PJ7/N2OW, R100R, RB6F/RA9USU, RK3AWL, RL3A, RT8T, RU3A, RZ3AZO,
ST0R, SU8DRM, SU0ARA, TI5/N2OW, TI5W,TS2A, TS6A, TS9A, UA9UWM, YT1AD and
maybe few other.

Dima är ryss men har bott en massa år i USA och därmed är
språkförbistringar inte en "issue", så vida Ni inte har svårigheter med
Brooklyndialekt :)  Han är social och en glad prick att ha att göra med,
annars hade jag inte kommit på iden att skriva denna kanske ovanliga fråga.

Om det finns någon som känner ett intresse att lära känna RA9USU så kan ni
skicka mig ett meddelande direkt till mig:  sm6lrr at gmail.com

73 de Mats LRR (RM2D)

PS  Dima kommer även vara domare i WRTC 2014