[TOEC] På WPX-testens bakgård

Rolf Salme, SM5MX via TOEC toec at contesting.com
Wed May 28 04:29:42 EDT 2014

God morgon,

Jag noterade Mats, RM2D:s kommentarer om den tyska stationen som uppträdde illa.

Själv förundrades jag, som vanligt, över den lilla skaran Absolute Crocodiles, som såvitt jag kunde höra, aldrig någonsin körde ett QSO ö h t, utan enbart ägnade sig åt långa serier med CQ:n. Någon närbelägen kompis borde nog i efterhand upplysa dem om att det faktiskt var många som ropade på dem, i a f  tills de tröttnade.

Men mer än så irriterades jag själv av en OE2:a på 80 m, som oavbrutet ropade på JT5DX, oavsett om JT5DX sände eller lyssnade. Förmodligen ännu ett talande exempel på vad en mental bantamviktare kan åstadkomma i kombination med ett cluster.

73,
Rolf
SM7MX
(SM5MX)