[TOEC] A61QQ i Russian DX Contest 2015

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Wed Mar 11 16:02:27 EDT 2015

Ser fram emot att köra många svenska stationer i årets upplaga av Russian
DX Contest som går av stapeln om drygt en vecka (21-22 mars, 1200 - 1159
UTC).

Jag kommer ta Etihad Airways från Moskva till Abu Dhabi morgonen den 20
mars och köra från Obaid A61QQ:s station http://qrz.com/db/a61qq
(PS OM-2500 går att dra ner till 1 kW... )

Har inte bestämt mig helt ännu i vilken kategori det blir. Kanske SOAB HP
Mixed eller SOAB LP CW. Oavsett om jag väljer CW så kommer jag även vara
QRV på SSB fredag kväll och lördag FM för att köra litet SM (om någon nu
behöver A6 på något band).

Regler för RDXC finns här: http://rdxc.org/asp/pages/rulesg.asp

Lista på ryska regioner finns här: http://rdxc.org/asp/pages/regions.asp

Alla kan köra alla två gånger per band (CW och SSB), men fokusera på ryska
kontakter som ger 10 poäng. DX ger 5 poäng, Europa ger 3 poäng och
kontakter inom Sverige ger 2 poäng.

En speciell plakett ges till bästa skandinaviska station i klassen SOAB
Mixed (man kan även vinna denna om man kör SOAB CW eller SOAB SSB, men
poängen måste ändå vara högst i SOAB kategorierna):
http://rdxc.org/asp/pages/trophy.asp

Resultat för ickeryska stationer 2014 här:
http://rdxc.org/asp/pages/scores_r.asp?ID=0&YEAR=21

Svenska rekord återfinnes här: http://rdxc.org/asp/pages/recs_w.asp?ID=1

73 och vi hörs den 20-22 mars från A61 hoppas jag!

RM2D/SM6LRR @ A61QQ, Mats