[TOEC] WPX SSB - SE5E

SM5AJV sm5ajv at qrq.se
Mon Mar 30 12:28:17 EDT 2015

Oj! Då har man kört sin första fullängds WPX SSB som Single Op. Rösten höll
och jag överlevde allt splatter.

Det blev en rejäl hårdkörning med SO2R också. Just på SSB kände jag mig
verkligen ringrostig och jag  halkade efter mina mål de första timmarna,
innan jag fick ordning på operatörstekniken. Jag var förstås uppkopplad mot
cqcontest.net och det var både spännande och inspirerande att följa
"resultat-tavlan". På cqcontest.net är det mest Européer och när man läser
på cq-contest-listan så förstår man att de nordamerikanska deltagarna
knappt fattat vad det handlar om. Kul att så många SM är "uppkopplade". Jag
har för närvarande ingen antenn för 160, men jag tror inte jag missade
speciellt mycket där, det är ju en RATE-test och ingen
multiplier-per-band-jakt som i många andra tester. SE5E callet funkar rätt
bra på SSB också, även om en del stationer sa "Worked before!", när de
trodde att det var 5E5E som ropade in :-)

CQWW WPX Contest, SSB

Call: SE5E
Operator(s): SM5AJV
Station: SM5AJV

Class: SOAB HP
QTH: JO89LW
Operating Time (hrs): 36
Radios: SO2R

------------
  160:    0
   80:  180
   40:  560
   20:  673
   15:  439
   10:  375
------------
Total: 2227  Prefixes = 935  Total Score = 4,366,450

Club: Top of Europe Contesters

Comments:

Antennas:
80: Dipole + GP