[TOEC] XV2D i CQWW CW + pre/after contest activity

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Thu Nov 19 23:53:40 EST 2015

Hej!

I kväll lämnar jag Moskva för att flyga till Vietnam.

Om det finns någon som behöver XV på något band mellan 10-80 meter
(inklusive WARC) är det bara att skriva ett kort email till sm6lrr at gmail.com
så ställer jag gärna upp på en sked i mån av tid och konditioner.

Jag kommer vara QRV som XV2D under perioden 22 november till 6 december.

Under CQWW CW inga skeds utan det är bara att leta på Reverse Beacon
Network eller frispana...

Rig TS 590S
Slutsteg: Expert 1.3 K-FA

10, 12, 15, 17, 20 meter: separata 3 elements VDA (Vertical Dipole Arrays)
uppbyggda på 12 meter spiderbeam glasfibermaster
http://www.spiderbeam.com/reports/repor
... p356_.html
<http://www.spiderbeam.com/reports/report.php?info=p356_.html>

30/40 meter: Vertikal med 2-4 resonanta radialer, även dessa på 12 meters
spiderbeam pole.

80 meter: Lågt hängande dipol endast

CW eller SSB

LOTW kommer laddas upp regelbundet under aktiviteten.

Jag har endast koax och glasfibermaster för att kunna vara QRV på max 5
band samtidigt, så WARC kommer prioriteras innan och efter CQWW Contest.
Under CQWW, endast 10,15,20,40 och 80 meter.

http://www.xv2d.blogspot.se

73 de Mats LRR