[TOEC] EUHF Champ SE5E(SM5AJV) Mixed LP

SM5AJV sm5ajv at qrq.se
Sun Aug 7 06:42:27 EDT 2016

European HF Championship

Call: SE5E
Operator(s): SM5AJV
Station: SM5AJV

Class: Mixed LP
QTH: JO89LW
Operating Time (hrs): 12
Radios: SO2R

  160:   70      0     40
   80:  227     21     62
   40:  117     30     62
   20:  211     46     63
   15:  142     12     59
   10:  115     15     57
---------------------------
Total:  882    124    343  Total Score = 345,058

​Nytt svenskt rekord, men det räckte ändå dåligt när man kämpar mot
Balterna. Både LY5W och LY5R körde storartat med Low Power och Tonno ES5TV
slog troligen nytt EU-rekord i High Power.

Klasisk SO2R har man inte så stor nytta av i den här testen, eftersom man
bara får göra 10 band/mode-byten per timma. Däremot går det ju bra att jaga
multipliers med en mottagare inom bandet. Jag provade detta med min
Skimmer-antenn, dock sitter den lite väl nära mina sändarantenner, så det
var mycket störningar. För att få det att fungera någorlunda vettigt fick
jag skriva script till DxLog så att man kunde utnyttja SO2R-finesserna
samtidigt som jag bara använde en sändare. En fattigmansvariant, när man
inte har en fullständig set-up för inband.

73
Ingemar SM5AJV
​