[TOEC] EUHF Champ SE5E(SM5AJV) Mixed LP

torvald at eurab.se torvald at eurab.se
Thu Aug 11 03:25:17 EDT 2016

Hej,

Fantastiskt bra kört Ingemar!

Tycker EUHFC är en av de roligare testerna pga bra fart mest hela tiden.
Har äntligen fått mod att klättra upp i masten och laga mina
sönderblåsta antenner.
Fick till 15 och 20 hyfsat men 40 yagin har ingen fungerande reflektor
just nu.

Band  Mode   QSO
  10m    CW    33
  15m    CW   217
  20m    CW   272
  40m    CW   212
  80m    CW   138
160m    CW    31
----------------
Total        903

Jag fick bara ihop 903 QSO'n med HP CW.

Vid teststarten upptäckte jag att uteffekten på 10m = 0, Fick koppla upp
IC7400 (100W) och försöka köra lite mults.
Dessutom var 5/5 stacken tydligen trasig fast den var bra innan. Fick
köra 10 på C3'an.
Sen visade det sig att jag inte fick ut mer än 100 Watt på 160m, lite
lite på det bandet här uppifrån.
15 m var enda bandet där jag fick ut 1 kW.

Min hembyggda SDR är fantastisk på SoP, man ser direkt var någon ny
station dyker upp och kan hoppa runt fort med ett musklick.
Inband SO2R är möjlig om man bara kunde få tillräcklig med isolation
mellan antennerna, kan vara värt att prova.

Lycka till!
Torvald SM2EZT