[TOEC] Old New Year Contest 9 januari 0500-0859 UTC

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Mon Jan 4 03:34:48 EST 2016

En riktigt rolig test med möjlighet till bra "rate":

http://ua9qcq.com/en/contestinfo.php?la ... &Year=2016
<http://ua9qcq.com/en/contestinfo.php?lang=en&t_id=5&mo=1&Year=2016>

9 januari mellan 0500 - 0859 UTC

Testmeddelandet är RS(T) samt 2 eller 3 siffror som skapas genom att addera
din ålder med antalet år som du varit amatör. Exempelvis, person som är 20
år och varit amatör i 6 år, ska alltså sända 599 26

På telegrafi är detta en verkligt internationell test, men SSB körs mest
(dock inte enbart) på ryska. Man man dock ropa upp ryska stationer på
engelska och de byter förhoppningsvis språk...

Själv kommer jag köra CW High Power tror jag.... 599 85 från min sida :)

PS Mer utförliga regler finns här http://www.radio.ru/cq/contest/rule-res
... dex7.shtml <http://www.radio.ru/cq/contest/rule-results/index7.shtml>
(texten refererar till 2013 men allt stämmer ändå). Loggen laddas upp via
UA9QCQ Web Interface (se ovan).

Resultat för 2015 års upplaga: http://ua9qcq.com/en/results.php?lang=e ...
=5&db_yr=0 <http://ua9qcq.com/en/results.php?lang=en&testid=5&db_yr=0>

73 de RM2D (ex. RA/SM6LRR)