[TOEC] WPX SSB SK3W(SM5AJV) SOAB LP

SM5AJV sm5ajv at qrq.se
Mon Mar 28 15:22:29 EDT 2016

Det blev trots allt ett deltagande i WPX SSB. Jag var tveksam in i det
längsta, med tanke på påskfirande etc. Konditionerna var OK på lördagen,
men klart sämre på söndagen. Jag var tvungen att ta "off-time" precis då
det var öppet mot USA och hade hoppats på att kunna reparera det under
söndagen. Men där misstog jag mig eftersom konditionerna inte alls var lika
bra då. Resultatet borde räcka till ett nytt svenskt rekord.

STORT GRATTIS till Micke SJ2W som gjorde stordåd på 20 meter!

73
Ingemar SM5AJV

​

CQWW WPX Contest, SSB

Call: SK3W
Operator(s): SM5AJV
Station: SK3W

Class: SOAB LP
QTH: JP80JH
Operating Time (hrs): 36

------------
  160:   36
   80:  230
   40:  323
   20:  464
   15:  358
   10:    0
Total: 1411  Prefixes = 728  Total Score = 2,382,744

Club:

Comments:

Eastern holiday and family dinners made it hard to both get enough sleep
and be
on air at the "right" time. I think I missed prime time on Saturday
and Sunday's propagation was not as good.

Posted using 3830 Score Submittal Forms at: http://www.3830scores.com/