[TOEC] Sactest.net

Kim Östman kim.ostman at abo.fi
Thu Sep 22 07:09:53 EDT 2016

Hej Mats,

Tack för ditt goda tips om en alternativ mejladress för SAC-loggarna!
En hjälpsam OH mejlade också med samma idé.

Tyvärr hittar vi inte alltid på saker och ting i kommittén (otroligt
nog! ;) ) och var denna gång för optimistiska vad gäller ISPs utsagor
om reparationstid. Så tips är alltid mycket välkomna! Nu finns plan B
implementerad, också ifall det händer igen.

Nu undrar jag bara varför du kände behov för ett offentligt upprört
utbrott, istället för ett lugnt tipsmejl på måndagen?

73
Kim OH6KZP

Mitt tips är att SAC CC hade bett alla mejla in loggar till en e-post
adress i väntan på att serverhotellet hade kommit på fötter igen.

Det är inte 500-1000 deltagares fel att SAC inte har backuplösning som kan
ersätta havererat web interface..

Finns inga godtagbara ursäkter att deltagare inte kan ladda upp loggar 48
timmar efter avslutad test!!!

LRR