[TOEC] Fwd: SAC 2023

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Thu Aug 31 09:15:06 EDT 2023

Av någon anledning fick endast PHau detta svar. Därav återsändning till
TOEC...

Det hade varit klart bättre att SAC vilat ytterligare ett år än att politik
solkade ner "de nya reglerna". Sådant har contesters enklare att hantera.

Om man som medlem i SAC CC väljer att stanna kvar efter NRAUs korkade
beslut, tolkar jag som ett tydligt ställningstagande att man personligen
sympatiserar med politiseringen.

En medlem med övertygelse om Ham Spirit hade ställt sin plats till
förfogande samma dag som NRAU fattade beslutet. Det är så man signalerar
opposition mot ett beslut. Att stanna kvar signalerar samtycke.

Jag är glad att en medlem hade ryggrad nog att ta det enda rätta beslutet.

73 de Mats RM2D

Mats