CQ-Contest

QST all contesters and CW fans

Subject: QST all contesters and CW fans
From: KS6Z@sprynet.com (Dan Keefe)
Date: Wed Dec 4 08:13:58 1996
Hi OM,

I will sit in front of my radio all night if that is what it takes to
work your station.

Dan Keefe  KS6Z

From: promedia@itnet.com.pl (Ltd.) (Ltd.)
Subject: Nowy contest-log w SP

Sorry to all of you whom the following text will confuse.
It's written in Polish and aimed in there.
Hope, you don't mind if we sometimes use this way to communicate
some happy news, as this reflector is probably the best way
to reach most of our Polish friends around the world.
73,
Alec/SP2EWQ

        SZCZESLIWYCH URODZIN WERSJO 4.05
=09
        Wlasnie zauwazylem, ze minely trzy lata jak pojawila sie wersja 4.05 =
mojego programu TRLog.

        Jest ona teraz wersja "public domain", ktora ciagle uzywa jeszcze =
mnostwo ludzi.=20
Przeze mnie zapracowala wtedy pod znakiem TI1C, by ustanowic nowy rekord =
Ameryki Polnocnej, ktory ciagle nie zostal jeszcze pobity. Przynajmniej =
polowa z pierwszej dziesiatki uzywala rowniez tego programu.

        Po zaladowaniu bazy danych zawierajacej imiona operatorow, moj komputer
=
pokazuje 20K wolnej pamieci (program nie jest az tak dobrze =
skonfigurowany). Obecna wersja po zaladowaniu archiwum z bazy danych =
TRMASTER.DTA ma jej wolnej 71K.

        Komenda Control-J dla 4.05 dopiero raczkowala swymi 15 opcjami. =
Dzisiejsza ma ich juz ponad 100. Jednakze, programy dzialaja jakby tak =
samo (z wyjatkiem tego, ze nowe wersje daja wiekszy wybor, jesli chodzi =
o liste zawodow) odpalone na starszych urzadzeniach. Poza wydawanymi =
kilkoma nudnymi dzwiekami, program raczej wyglada i czuje si=EA go tak =
samo.

        Pytany jestem wiec czesto, jakie sa te roznice miedzy 4.05 a obecna =
wersja.
Moze najlepsza odpowiedzia byloby wyjasnienie, w jaki sposob notuje te =
zmiany ktore maja miejsce z wersji na wersje.
        Na poczatku pliku zwanego TR.PAS znajduje sie lista  wygladajaca bardzo
=
podobnie do typowego READ.ME, z wyjatkiem tego, ze notatka o zmianie =
zajmuje w nim jedna linie. Idac w dol tej listy znajdziesz zmiany =
powstale w starszych wersjach.=20
Linia dotyczaca wersji 4.05 ma numer 1054.

        Uwazam ciagle, ze wersja "public domain" jest bardzo dobrym sposobem na
=
zaprezentowanie podstawowej idei uzytej w TRLog. Wowczas, zafascynowani, =
beda oni dazyc do posiadania wersji obecnej.=20
        R=F3wnie=BF i z tego powodu proszono mnie ostatnio by unowoczesnic =
wersje "public domain", by dodac do niej pewne nowe cechy czy zawody. =
Jak do tej pory moja odpowiedz jest prosta: "Nie". Program bowiem nie =
jest az tak kosztowny, szczegolnie jesli si=EA szuka najlepszego =
produktu.
        Przypomnialo mi to, ze wraz z koncem roku nadchodzi jego podwyzka. Dla =
nowych uzytkownikow wzrosnie ona o 20 procent.

        Kiedy rozpoczalem prace nad tym projektem szacowalem, iz zajmie mi to 5
=
do 6 lat by zrownac sie z CT. Poniewaz CT popadl w stagnacje przez =
ostatnie dwa lata, stalo si=EA to latwiejsze niz przewidywalem. =
Jednakze, ci z was ktorzy mnie znaja wiedza, iz program w dalszym ciaga =
b=EAdzie pial si=EA w gore wznoszac tym samym sztuke operatorska na =
najwyzsze poziomy.

        A co na przyszlosc?  W zeszlym roku przewidzialem pojawienie si=EA  =
plikow "country" w CT wersji 9, uzylem MASTER.DTA, i wysunalem sie poza =
granice w jakich sa one tam uzyte. Taka jest rzeczywistosc. Idac teraz =
naprzod, jestem juz sam, jakoze w moim programie nie ma juz luk. =
Rozpracowuje si=EA obecnie usprawnienie zakresu informacji (mnoznik, =
statystyka, rozklad QSO) uzyskiwanych w czasie rzeczywistym.
Pewien wysilek zostanie wlozony w usprawnienie pracy "multi-single" tego =
programu. Czasem nachodzi mnie mysl w jaki sposob zrobic, by sterowac =
nim 3 radia jednoczesnie.

        Z pewnoscia, wielka wartoscia jaka posiada TRLog sa ludzie publikujacy =
si=EA w ramach TRLog Reflector. Naprawde doceniam te wasze wysilki jakie =
wkladacie by pomoc nowym uzytkownikom. Takze jakosc informacji jakie =
otrzymuje do analizy jest fantastyczna. Pozwala mi to rozwiazywac =
klopoty bardzo szybko. Oczywiscie fakt, ze nie zasypujecie mnie =
glupotami, r=F3wnie=BF dostarcza mi wielkiej radosci.
        Ponad polowa pomyslow pochodzi od was. Staram si=EA zachecac do tego i =
faktycznie na nie odpowiadam. Czasami jest to trudne i niektore pomysly =
gina gdzies za biurkiem lub porwane przez ktoregos z dzieciakow. Jest =
tez i korespondencja, na ktora nie odpowiedzialem. Latwiej jest mi =
odpowiedziec przez Internet, ale nie wszyscy maja do tego dostep =
(jeszcze).
        Tak czy inaczej, niech pomysly plyna. Jesli jest cos czego ten program =
jeszcze nie robi, napiszcie, sprobuje cos poradzic. Do konca roku, =
poniewaz to czas, kiedy wszyscy sa bardzo zajeci, raczej nie zdzialam =
zbyt duzo poza usunieciem pewnie jeszcze kilku "slabostek"

        Dziekuje r=F3wnie=BF George'owi, K5TR (ex WB5VZL) za jego pomoc przez =
ostatni rok. Jego praca administracyjna i odpowiadanie na wiekszosc =
technicznych pytan to wielki wklad. Takze, rozumiem od S57AD, ze TRLog =
sprzedaje si=EA jak cieple bulki na Slowenii. Gratulacje, Mirko !

        Mysle, ze w rok lub dwa, ten program stanie si=EA naprawde dobry.

Tree N6TR
tree@contesting.com

P.S.   Gwoli wyjasnienia - w wersji CT v.9 po raz pierwszy uzyto nowego =
formatu pliku COUNTRY.DAT

             ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
        Informacje nt polskiego dostepu do wspomnianej wersji 4.05, ktora =
rozprowadzana jest jako wersja demo, jak i wersji obecnej noszacej numer =
5.93, uzyskacie pod e-mailowym adresem:
 promedia@itnet.com.pl.
                                                   =
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
        Rownolegle dostepny tez jest inny program logujacy o nazwie MASTER LOG =
wg WJ2O - program stanowiacy sposob na prowadzenie calej stacyjnej =
administracji, umozliwiajacy sterowanie radia i tnc, wspolpracujacy z =
calym szeregiem wykazow i baz danych.
        W obu przypadkach mo=BFna tez uzyskac kontakt listowny adresujac:
Promedia sp. z o.o., Jagiellonska 55, 83-110 Tczew,
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
lub telefoniczny:
 tfn (069) 317622, fax: (069) 317742.
N.B.
        By uzyskac kopie demo tych programow, nalezy przeslac na powyzszy adres
=
ofrankowana zwrotna koperte, wraz z
-   jedna sformatowana dyskietka 1.44/3.5"                w przypadku TRLog
-   dwoma sformatowanymi dyskietkami 1.44/3.5" w przypadku MASTER LOG =
(WJ2O)