[TOEC] IMD iSSB-sändare

Jan Erik Holm sm2ekm at telia.com
Sat Sep 13 13:35:40 EDT 2003

Dessutom, nu för tiden när man talar om för folk att dom
låter illa och splattrar så är det välldigt många som inte
bryr sig alls, har den uppfattningen att folk brydde sig
mer för 25 år sen.
Det är inga problem att hitta hur många stationer som hellst
som är 10 kHz breda nu för tiden, detta gör det faktiskt
olidligt under contest helger, det ligger en konstant splatter
dimma över banden.
Förr kunde man ju komma undan med att köra CW contests istället
men nu för tiden med riggar som har rysliga nyckelknäppar är
ju det lika olidligt, istället för splatter så har man knäppar
över hela bandet.
Var i hela friden är vi på väg?

/EKM

,