[TOEC] Då kan vi sluta köra test... (2)

Teemu [SMØWKA] teemu at sm0wka.com
Tue May 25 04:45:28 EDT 2004

Ja det var mycket skilda åsikter, i vanlig ordning. Så brukar det vara.

----
SM3CVM Skrev:
"Jag tror heller inte att SSA tagit beslutet för att jäklas med oss som
tävlar. Det är nog som så ofta att det inte finns någon som vill göra
det jobb som krävs."
----

Varför har då beslutet tagits överhuvudtaget, testledaren är ju inte ens
tillfrågad i ärendet??? Nu är det ju så att det finns någon som VILL
göra jobbet, SM5NBE och SM3CER har ju till årets MT infört även fler
priser SAMT uttalat att de vill göra priserna..

Jag har många bekanta bland contesters utomlands, nu senast i Dayton
2004 frågade 3 st om SAC, varför kommer inga diplom/plaketter? Jag
svarade att jag inte visste, men att jag skulle ta reda på detta. Kanske
är det så i Sverige då att priserna inte har någon större betydelse, jag
är finne och jag vill i alla fall ha priserna också förutom att stå i
någon tabell i QTC.

Utomlands har jag fått den uppfattningen att om det sk. prisprogrammet
fungerar bra ökar mängden deltagare i testen. Detta märker vi inte minst
i Russian DX Contest ! Den har tack vare sitt fina
prisdistribueringsprogram ökat lavinartat med antalet deltagare.

SAC däremot, fungerar sämre och sämre.... Antalet deltagare UTIFRÅN
SKANDINAVIEN, de som vill ha plaketter/diplom minskar lika så... Vad jag
säger är att tillslut finns inga kvar att köra!

När man beslutar om så viktiga saker som att skära ner på priser i en
tävling som SAC måste man analysera konsekvenserna först, INTE sitta med
skygglappar på. Detta har skett nu, det är beklagligt, det går säkert
att rätta till igen !

----
SM5AJV Skrev:
Sluta deppa! Contest är kul!
----

Jag deppar inte, jag kör mycket test, hörde däremot inte mer än 3 andra
svenskar i Baltic contest i helgen, var var ni? Contest är det roligaste
som finns... därför kör jag också mycket test, kan det vara därför jag
blir så upprörd när man kommer med ett beslut som inte är förankrat i
contestvärlden inom Sverige?

73 de Teemu SM0WKA